Virksomhedsadfærd
Governance
God adfærd og selskabsledelse
Transparent og ansvarlig selskabsledelse er afgørende for, at vores gæster, medarbejdere, leverandører og samarbejdspartnere har tillid til os som forretning. Derfor sikrer vi gennemsigtighed i alle vores foretagender og oplyser om vores adfærdskodeks, privatlivsbeskyttelse, beskyttelse af whistleblowere og øvrige aktiviteter.
Her på siden kan du læse om, hvordan Severin driver ansvarlig virksomhedsadfærd.
Sådan driver vi virksomhed
Kultur
Vi mener, at det er sund fornuft at klæde vores medarbejdere på, så de allerede fra dag nummer et på Severin ved, hvordan de skal lære vores kultur at kende, og hvor vigtig deres adfærd overfor hinanden er, både hvad angår vores fælles arbejdsplads, vores gæster og vores omverden.
Som en del af vores onboardingproces, får alle nye medarbejdere udleveret en beskrivelse af, hvad man som ’Severiner’ hver dag skal huske, arbejde og handle ud fra. På Severin arbejder vi ud fra de vitale sætninger:
- Vores gæster er det vigtigste vi har
- Vi har respekt for hinanden, vores fælles arbejdsplads og verden omkring os
- Vi er stolte af vores arbejde
- Vi er glade og bruger humor som et vigtigt redskab
Med denne “kodeks” har vi en rettesnor for, hvordan vi tager ansvar for hinanden og vores omverden.
Whistleblowerordning
Vores værdier og det fundament, som vi fokuseret arbejder med hver dag, er respekt for hinanden, vores fælles arbejdsplads og verden omkring os.
Derfor følger vi naturligvis lovgivningen og reglerne for god forretningsskik. I 2021 implementerede Severin den lovpligtige whistleblower ordning, så medarbejdere eller eksterne anonymt kan indberette eventuelle overtrædelser af vores retningslinjer eller den gældende lovgivning. Vi ser ordningen som et supplement til vores allerede fortrolige rum med ledelsen og HR, hvor alle kan komme til orde.
GDPR
Det er afgørende for os, at vores medarbejdere, gæster og samarbejdspartnere har tillid til os og vores måde at drive forretning. Vi skaber åbenhed om vores persondatapolitik for behandling af gæste-, kunde- og leverandøroplysninger ved at respektere privatlivet og ved at overholde persondatalovgivningen.
Alle medarbejdere instrueres i regler, retningslinjer og procedurer for, hvordan Severin behandler persondata i henhold til lovgivningen og god skik, og alle medarbejdere instrueres i at sætte sig ind i vores persondatapolitik.
Øvrige aktiviteter
Det er vigtigt for os, at vi støtter dem, der har brug for en ekstra hånd. På Severin betyder det, at vi løbende:
- Uddanner elever: Vi har i alt 2 elevpladser i vores reception, 3 i vores køkken og 3 i vores restaurant
- Er virksomhedscenter for Jobcenter Middelfart: Vi har 4 pladser, hvor vi hjælper borgere i arbejdsprøvning
- Støtter minimum ét velgørenhedsprojekt hvert år og har siden 2017 støttet Danske Hospitalsklovne gennem diverse tiltag.
- Er en del af mærkeordningen GodAdgang. God tilgængelighed er en forudsætning for at mennesker med funktionsnedsættelse kan færdes på lige fod med alle andre.