Sådan bliver dit arrangement husket

Undgå at dit møde forsvinder i mængden med disse 6 tips

Du har arbejdet nat og dag på det perfekte møde, alle detaljer spiller, selv pauser er nøje tilrettelagt. Men hvad kan du gøre for at få givet deltagerne den ekstra oplevelse, så de også husker mødet?

Her får du vores 6 tips, så du ikke går i glemmebogen.

Personalefest eller firmafest afholder I selvfølgelig med udsigt til Lillebælt i Severins flotte restaurant. Her er også mulighed for at få særlig festmenu til selskabet.
Husk tid til at skabe nye relationer og sparring.

1. Øv dig i det gode værtskab

Som vært/ordstyrer er det vigtigt, at du giver noget af dig selv. På den måde bliver du nemmere at relatere sig til. En upersonlig og distanceret vært, som gemmer sig bag sin professionalisme bliver hurtig glemt. Smil og hav et godt glimt i øjet samtidig med, at du viser din menneskelighed. Få deltagerne til at føle sig velkommen og til at føle sig set. Det samme gælder for dine foredragsholdere. Det er vigtigt, at de skaber indlevelse og gør sig relaterbare.

Godt værtskab er nøglen til ethvert vellykket arrangement

2. Planlæg et veldisponeret program

Sørg for at programmet er veldisponeret, og at indholdet er relevant. Husk altid at inddrage relevante øvelser for at skabe interaktion med deltagerne. Overvej hvilke præsentationsteknikker, som vil gøre sig bedst, og om de klassiske metoder kan udfordres. Det er ikke altid, at powerpointpræsentationer eller gruppefremlæggelser er den bedste måde at skabe et dynamisk indhold. Prøv at udfordre rammerne.

Book dit næste møde

    Se vores persondatapolitik for at få flere oplysninger om, hvordan vi behandler dine data.

    Find mere inspiration til dit næste møde

    3. Saml de rigtige deltagere

    Alle har en interesse i, at de rigtige mennesker er samlet. Deltagerne skal have en oplevelse af at være havnet i det rette forum, så de ikke føler at konferencen er spild af tid. Deltagerne skal gerne føle, at de får noget nyttigt med hjem, og at de har mulighed for at networke og kan sparre med hinanden. Netværk er en vigtig del af konferencen og mange vil gerne tilføje de nye kontakter til LinkedIn.

    TeamRace teambuilding på Severin
    Teambuilding på Severin

    4. Sørg for, at deltagerne føler medansvar

    Få deltagerne til at føle et ansvar for dagens indhold og lad dem føle, at de har en indflydelse på dagens resultat, og at de skaber noget sammen. Afslut med en debat, som gerne kommer til at fortsætte efter mødets afslutning. Inviter til en lukket gruppe, hvor deltagerne er velkomne til at deltage, så de kan fortsætte snakken og gerne erfaringsudveksle indenfor området.

    5. Vælg det rette konferencested

    Omgivelserne, personalet og forplejningen er en stor del af arrangementet. Sørg for at alle faciliteter er på plads og opfylder arrangementets behov. Husk også at give stedet besked hvis nogle deltagere har specielle ønsker f.eks. i forhold til forplejningen. Derved sikrer du, at de får en god oplevelse og føler sig set.

    Himmel og Hav lokale
    Severin har moderne konferencelokaler med plads til 50-300 personer

    6. Evaluer, evaluer, evaluer

    Få deltagerne til at udfylde et evalueringsskema og kombiner det gerne med en lille konkurrence, hvor de kan vinde noget, så deltagerne får lyst til at udfylde skemaet. Husk at skemaet kun skal indholde få, enkle og relevante spørgsmål, så det ikke skaber irritation.

    Efter mødet skal der også gerne følges op, når deltagerne har haft mulighed for at reflektere over arrangementet. Ved opfølgningen er det vigtigt, at du tilbyder dem noget nyt. Gør det eventuelt i forbindelse med, at du fremsender materialet fra foredragene og spørg, om de har nogle spørgsmål hertil.

    Book din næste konference hos Severin

    Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
     
    Ring, skriv en mail, brug kontaktformularen herunder eller kig forbi Severin – vi glæder os til at høre fra dig.

      Se vores persondatapolitik for at få flere oplysninger om, hvordan vi behandler dine data.

      Ofte stillede spørgsmål

      Vi er ejet af Coop.

      Vi siger velkommen til rundt regnet 90.000 gæster på Severin hvert år, så det betyder at vi har kontakt med rigtig mange mennesker hver dag.

      Der er 107 værelser på Severin: i alt 50 værelser med 2 senge, 13 enkeltværelser og 22 værelser med en Queen size seng (140×200)

      Byggeriet af en helt ny konferencebygning stod klart i februar 2021, og her har vi på Severin samlet hovedparten af vores mødelokaler.

      Det største lokale kan huse 300 personer i biografopstilling, og her er også en enestående udsigt ud over bæltet.

      Se alle vores lokaler her.

      FDBs bestyrelse havde længe haft et ønske om at bygge en skole, hvorpå medarbejdere i brugsforeningerne kunne lære om købmandskab, butiksledelse og andelsbevægelsen, men først i foråret 1932 begyndte opførelsen af Andelsskolen i Middelfart. Skolen havde åbning den 3. december 1932, og det første hold elever startede på Andelsskolen den 16. januar 1933.

      Priser på hotelovernatninger er markedsbestemte, og svinger derfor fra dag til dag. Vi har særlige priser hvis du afholder en fest eller julefrokost hos os.
      Hvis du vil have den bedst mulige overnatningspris hos os, så kontakt os direkte, enten på severin@severinkursuscenter.dk eller på telefon 63 41 91 00.

      • 4 restaurantlokaler med panoramaudsigt over Lillebælt – med plads til op til 400 spisende gæster
      • 107 velindrettede og nyrenoverede værelser til overnatning
      • Afslappende loungeområder og bar
      • Vestvendt terrasse med panoramaudsigt over Lillebælt
      • 12 grupperum med plads til 6 – 12 personer
      • 18 undervisningslokaler med plads til 12 – 327 personer
      • LCD-projektorer, PC’ere, lydanlæg, TV/Video, DVD-kameraer og andet teknisk udstyr
      • 3 serviceteknikere, der altid er på pletten
      • 300 gratis parkeringspladser
      • El-ladestationer til el-bil på parkeringsplads (OK’s app kan benyttes)
      • Ladestation til Tesla 50 meter fra vores parkeringsplads
      • Cykeludlejning
      • Motionsrum
      • Løberuter til udlevering (3, 6 og 9 km.)

      En konference kan defineres som et større, officielt møde, hvor deltagere gennem oplevelser, foredrag, underholdning, taler og diskussioner udveksler viden, erfaringer og synspunkter vedrørende bestemte emner. Formålet kan være, at formidle ny viden, skabe debat, sælge bestemte produkter, og lignende.

      Staurbyskov – rekreativt område i Severins baghave. Perfekt til gå-, løbe- eller cykelture. Staurbyskov er et fantastisk rekreativt område og aktiviteternes skov; løb, cykle, ridning og med særlig tilladelse: orienteringsløb, rollespil, hundetræning, træklatring mv.

      Ja, Severin har egen gratis parkeringsplads, med el-ladestander til elbiler. (OK’s app kan benyttes)

      En Severiner er en der arbejder på Severin.

      De bløde værdier – ærlighed, glæde, respekt og professionel afslappethed – har vi hele tiden med os i vores arbejde, og de definerer os som Severinere.

      Vi er stolte af at være Severinere – og vi ved, at det forpligter! Derfor arbejder og handler vi hver dag ud fra vores vitale sætninger:

      • Vores gæster er det vigtigste, vi har – for uden dem, ingen os!
      • Vi har respekt for hinanden, vores fælles arbejdsplads og verden omkring os
      • Vi er stolte af vores arbejde
      • Vi er glade og bruger humor som et vigtigt redskab

      Vi har fem særlige værdier på Severin: Glæde, Autenticitet, Ansvarlighed, Tryghed og Value for money, – og det er netop disse værdier der driver vores rigtig gode arbejdsplads hver dag, og de kommer til udtryk i alt, hvad vi foretager os.

      For Severinerne betyder det, at:

      • Vi hele tiden er opmærksomme på vores gæsters ønsker
      • Gæsterne kan få lige præcis det, de ønsker – det er op til os at levere varen
      • Vi er meget bevidste om, at Severinerne kan gøre hele forskellen for, om gæsten kommer igen
      • Vi fejrer hverdagens højdepunkter: glade gæster, salg og mærkedage
      • Vi griner og har det sjovt, når vi arbejder, og vi kan mærke, at smilene og glæden smitter af på vores gæster

      Priserne hos Severin kan variere afhængigt af dit ophold (f.eks. de datoer du vælger, hotellets regler osv.).

      Se priserne og book gerne direkte ved at indtaste dine datoer her:
      https://sev.bookingportal.net/booking/search?HotelCode=SEV.