1) Dataansvarlig
Severin A/S er dataansvarlig.
Severin A/S kontaktoplysninger er:
severin@severinkursuscenter.dk, Skovsvinget 25, 5500 Middelfart
Severin A/S håndterer alle personlige oplysninger i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning. Severin A/S indgår aftale med gæster, kunder og leverandører om levering – køb og salg – af forskellige serviceydelser og produkter.
Når en gæst/kunde, bestiller og køber én eller flere af Severins A/S’ serviceydelser, og som led heri afgiver sine personoplysninger til Severin A/S, giver denne samtidig sit samtykke til, at gæstens/kundens/leverandørens personoplysninger kan behandles af Severin A/S.
Det samme gør sig gældende for så vidt angår de eventuelle personoplysninger, som leverandører til Severin A/S afgiver til Severin A/S i forbindelse med afgivelse af tilbud eller indgåelse af aftaler med Severin A/S.
2) Severin A/S indsamling af personoplysninger
Personoplysninger indsamles af Severin A/S på følgende vis:
Indsamling og behandling af personoplysninger, jf. ovenstående vil altid ske i henhold til gældende persondatalovgivning.
Videoovervågning der er opsat ved vores bar og i restaurantområdet, sker som led i kriminalitetsforebyggelse og fungerer derudover som et tryghedsskabende tiltag for medarbejdere og gæster.
3) Oplysninger som Severin A/S indsamler
Severin A/S indsamler følgende personoplysninger:
En gæst/kunde leverandør kan frivilligt og efter eget valg give Severin A/S’ yderligere personoplysninger, som denne mener, kan have betydning for Severin A/S’ betjening/servicering af gæsten/kunde/leverandøren, eller som den pågældende mener bør gives af sikkerhedsmæssige hensyn.
Dette kan f.eks. være oplysninger om:
Hvis en gæst/kunde/leverandør frivilligt og efter eget valg vælger at afgive sådanne oplysninger opfatter Severin A/S dette som et samtykke til at kunne registrere og gemme disse følsomme oplysninger om den pågældende.
Udover de oplysninger som Severin A/S modtager direkte fra gæster/kunder /leverandører, vil Severin A/S i nogle tilfælde indhente eller behandle yderligere oplysninger, som Severin A/S har modtaget af tredjeparter, f.eks. et rejsebureau, en anden formidler eller en ansat i den virksomhed, hvor den registrerede er ansat.
Hvor dette er tilfældet er den pågældende tredjepart pligtig til at informere de pågældende gæster/kunder/leverandører om Severin A/S’ vilkår og betingelser samt Severin A/S persondatapolitik. Det er også den pågældende tredjeparts ansvar at sikre, at der er det fornødne juridiske grundlag til indsamling og behandling af de pågældende oplysninger, herunder indhente evt. fornødent samtykke til behandling af eventuelle følsomme oplysninger.
4) Betaling med betalingskort
Severin A/S anvender Verifone og Bambora til indløsning af betalinger med betalings- og kreditkort. Verifone samt Bambora og Severin A/S er godkendt og certificeret af Pengeinstitutternes Betalingssystem (www.pbs.dk).
Ved bestillinger og bookinger gemmer Severin A/S de oplysninger, som gæsten/kunden/leverandøren har givet, i indtil 1 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Udover håndtering af bestillingen, bliver de afgivne oplysninger alene brugt, hvis en gæst/kunde/leverandør f.eks. henvender sig med spørgsmål, eller hvis der er fejl i bestillingen.
5) Hvad er formålet med indsamlingen og behandlingen?
Severin A/S indsamler alene personoplysninger, som er nødvendige for at opfylde de aftaler, der indgås med gæster/kunder/leverandører om levering af serviceydelser, f.eks. en overnatning eller køb/salg af produkter eller ydelser. Det er den enkelte aftales indhold/serviceydelsens karakter, som er bestemmende for, hvilke personoplysninger Severin A/S indsamler og behandler, og som er bestemmende for formålet med indsamlingen.
Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger vil primært være:
6) Hjemmel – det juridiske grundlag – for behandlingen
Severin A/S vil oftest behandle personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en aftale med Severin, som en gæst/kunde eller en leverandør er part i. Det kan for eksempel være i forbindelse med hotelophold, mødeafvikling og/eller håndtering og opfyldelse af samarbejds- og leverandøraftaler.
Yderligere vil Severin A/S behandle personoplysninger i forbindelse med booking forud for en overnatning, afvikling af møder, selskaber, konferencer mv. samt forud for indgåelse af leverandøraftaler.
I nogle tilfælde vil Severin A/S’ behandling af personoplysninger finde sted som led i, at Severin A/S forfølger en legitim/saglig interesse, som går forud for gæstens/kundens/leverandørens (den registreredes) interesser.
En sådan legitim interesse kan eksempelvis være udarbejdelse af statistik, kundeundersøgelser, markedsføring og analyse af generel gæste/kundeadfærd, som har til hensigt generelt at forbedre oplevelsen hos Severin A/S og kvaliteten af Severin A/S’ serviceydelser og produkter.
Hvis en gæst/kunde i forbindelse med dennes ophold/besøg hos Severin A/S oplyser særlige personlige præferencer eller hensyn, herunder f.eks. helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, anvender Severin alene oplysningerne til at sikre, at der tages hensyn til gæstens/kundens personlige præferencer, helbred etc.
I nogle situationer modtager Severin A/S personoplysninger fra tredjepart, f.eks. et rejsebureau, en agent eller lignende, bl.a. i forbindelse med gruppebookinger. Når dette sker, er den pågældende tredjepart pålagt at orientere de pågældende gæster/kunder/leverandører om Severin A/S’ vilkår og betingelser samt indholdet af denne persondatapolitik.
Severin A/S er yderligere efter lov, jf. ovenfor under pkt. 5, forpligtet til at registrere forskellige oplysninger om overnattende gæster. Disse oplysninger skal gemmes i mindst ét år og højst to år.
7) Den registreredes rettigheder
Efter reglerne i persondataforordningen har de registrerede (kunder/gæster/leverandører) forskellige rettigheder.
Hvis nogle af de oplysninger, som Severin A/S har om den registrerede, er givet på baggrund af den registreredes samtykke, har denne til enhver tid ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at oplysningerne slettes eller ikke længere anvendes af Severin A/S. Dette gælder ikke for oplysninger, som Severin A/S er lovmæssigt forpligtede til at gemme, jf. afsnit ovenfor.
Muligheden for at trække anmode om sletning mv. kan dog være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers privatliv, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder samt f.eks. af hensyn til muligheden for at håndhæve potentielle retskrav.
Den registrerede kan til hver en tid skriftligt bede Severin A/S om at få en oversigt over og en kopi af de personoplysninger om den registrerede, som Severin A/S er i besiddelse af.
En skriftlig anmodning herom skal underskrives af den registrerede og indeholde dennes navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.
Den registrerede kan også kontakte Severin A/S, hvis den registrerede mener, at dennes persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller i strid med andre retlige forpligtelser, f.eks. den aftale/kontrakt, som den registrerede har med Severin A/S.
Skriftlig anmodning sendes til Severin A/S, se kontaktoplysninger ovenfor under pkt. 1
Severin A/S vil så vidt muligt indenfor 1 måned efter modtagelsen af den registreredes skriftlige anmodning sende denne til den registreredes postadresse.
Hvis den registrerede beder om rettelse og/eller sletning af sine personoplysninger, vil Severin A/S vurdere, om betingelserne for anmodningen er opfyldt, og Severin A/S vil i så fald gennemføre ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
8) Chikane og uhensigtsmæssige tekniske foranstaltninger
Severin A/S tager forbehold for at afvise anmodninger, som har karakter af chikanøs gentagelse, som kræver uforholdsmæssige tekniske foranstaltninger (f.eks. udvikling af et nyt IT-system), som påvirker beskyttelsen af andre registreredes personoplysninger eller i andre situationer, hvor det vil være uforholdsmæssigt ressourcekrævende eller meget kompliceret at imødekomme anmodningen.
9) Sikkerhed og deling af personoplysninger
Severin A/S beskytter den registreredes personoplysninger og har fastlagt retningslinjer, der beskytter den registreredes personoplysninger mod, at der sker uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.
Kun de personer/ansatte hos Severin A/S, der i kraft af deres jobfunktion har behov for de registreredes personoplysninger, har adgang hertil. Severin A/S kontrollerer løbende, at der ikke sker uautoriseret adgang til de registreredes personoplysninger.
Severin opbevarer de registrerede personoplysninger, i et bookingsystem, som er hosted hos udbyderen, og som har ansvaret for at sikre oplysningerne.I tilfælde af et sikkerhedsbrud, hvor der en høj risiko for misbrug af de registreredes personoplysninger, herunder f.eks. identitetstyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden form for misbrug, vil Severin A/S underrette de registrerede om sikkerhedsbruddet inden 72 timer.
Severin A/S sikkerhedsprocedurer bliver løbende revurderet og opdateret i forhold til den teknologiske udvikling.
Severin A/S benytter sig af en række eksterne leverandører af IT-services, IT-systemer, betalingsløsninger, etc. Severin A/S indgår løbende databehandleraftaler med alle Severin A/S’ leverandører, hvorved det også i forhold til eksterne databehandlere sikres, at disse fastholder et fornødent og højt beskyttelsesniveau for så vidt angår de registreredes personoplysninger.
For at kunne opfylde aftaler med de registrerede og for at imødekomme gæster og kunders behov deler Severin A/S udvalgte personoplysninger med eksterne leverandører såsom restauranter, hoteller, etc. Dette sker enten ved overbooking på hotellerne eller f.eks. på gæstens anmodning om booking af en restaurant.
Severin A/S er i nogle tilfælde lovmæssigt forpligtede til at videregive personoplysninger eller forpligtede hertil som følge af en afgørelse fra en offentlig myndighed.
Severin A/S sletter dine personoplysninger, når Severin A/S’ lovmæssige forpligtelse ophører, eller når formålet med at indsamle og behandle oplysningerne ikke længere er til stede. Som hovedregel gemmes finansielle data i 5 år og øvrige data i 1 år fra sidste besøg.
10) Cookies
Severin A/S anvender cookies. Yderligere oplysning om Severin A/S cookiepolitik kan indhentes her: www.severinkursuscenter.dk/cookies
11) Klage
Klage over Severin A/S behandling af personoplysninger kan ske til Datatilsynet, BORGERGADE 28, 5, 1300 KØBENHAVN K, TELEFON 3319 3200 – E-MAIL dt@datatilsynet.dk
12) Opdatering
Dette dokument vil løbende blive opdateret.
CVR nr.: 31 93 63 30
CVR nr.: 31 93 63 30
© Severin. All rights reserved.