Social ansvarlighed og CSR på Severin
Hvert år byder vi mere end 55.000 gæster velkommen til Severin.
Det betyder, at vi har kontakt med rigtig mange mennesker hver dag.
Vi har klare holdninger, og vi har stort fokus på social ansvarlighed og vores CSR-arbejde. Vi har en helt fastlagt strategi for, hvordan vi arbejder med CSR på følgende fire områder:
Vi vil gerne være noget for nogen…
Det er vigtigt for os, at vi støtter dem, der har brug for en ekstra hånd.
På Severin betyder det, at vi kontinuerligt:
- Uddanner elever: Vi har i alt 3 elevpladser i vores reception, køkken og restaurant
- Er virksomhedscenter for Jobcenter Middelfart: Vi har 4 pladser, hvor vi hjælper borgere i arbejdsprøvning
- Støtter et velgørenhedsprojekt: Siden 2017 har vi støttet Danske Hospitalsklovne gennem diverse tiltag
Severinerne er vores rygrad
Medarbejderne er Severins DNA, og det er dem, der gør hele forskellen. Derfor skal vi tage rigtig godt vare på dem alle. Det betyder, at vi:
- Kårer Månedens Severiner: Alle medarbejdere stemmer på en god kollega, som fortjener at blive fremhævet
- Kårer Årets Severiner: Alle medarbejdere stemmer på en af de 12, der er blevet kåret som Månedens Severiner
- Arbejder fokuseret med vores APV og lytter til alle kollegaers ønsker og behov, for at de hver især opnår et godt arbejdsmiljø – både fysisk og psykisk
- Udøver værdibaseret, målrettet, synlig og dialogbaseret ledelse, hvor opfølgning på den enkeltes indsats og konstruktiv feedback er en naturlighed hos os
- Har stor fokus på medarbejdertrivsel og medarbejdersundhed
- Har det sjovt, når vi arbejder, og vi griner gerne med vores gæster
- Arbejder med glæde, stolthed og respekt – både over for hinanden, omverdenen og miljøet
Vi synes at det er vigtigt at passe på miljøet
På Severin fokuserer vi fortsat på at blive endnu bedre til at passe på vores omgivelser, og vi forbedrer løbende vores indsatser omkring miljøhensyn. Det betyder, at vi i dag:
- Selv producerer 30 % af vores strøm og 30 % af vores varme vand via solcelle- og solfangeranlæg, hvilket sparer 50 ton C02 om året
- Er Green Key certificeret
- Konstant arbejder med at nedbringe vores madspild
- Har affaldssortering
- Stiller krav til vores leverandører omkring miljø og etik
Du stiller krav – det gør vi også
Det er vigtigt for os, at vi lever op til vores kunders krav og ønsker – og vi gør det med et smil. Derfor stiller vi store krav til os selv og vores leverandører. Det betyder, at vi på Severin:
- Holder os opdaterede omkring læring og formidling, så vi kan skabe de bedste rammer, hvor du kan fordybe dig eller lade dig inspirere
- Arbejder med at udvikle velsmagende mad til allergikere og andre, som ønsker særligt tilberedt kost
- Ved, at god service og forandringsvillighed er strengt nødvendigt – og et krav for at leve op til vores gæsters forventninger
- Arbejder med økologi og lokale råvarer under hensyntagen til gæsternes ønsker og vores egne høje krav til kvalitet
- Stiller krav til vores leverandører omkring miljø og etik
- Mere end 15 pct. af danskerne er berørt af en funktionsnedsættelse. God tilgængelighed er en forudsætning for at mennesker med funktionsnedsættelse kan færdes på lige fod med alle andre. Vi er derfor en del af mærkeordningen GodAdgang.