Medarbejdertrivsel, arbejdsglæde og sundhed:
Glade medarbejdere betyder gladere gæster.
Derfor arbejder vi fokuseret med social kapital* hver dag og lytter til vores kollegaers ønsker og behov, for at de hver især opnår et godt arbejdsmiljø – både fysisk og psykisk.
Omdrejningspunktet er gæsteoplevelsen og at skabe de bedste rammer og en tryg atmosfære for gæsterne i vores hus.
Severin har værdibaseret, målrettet, synlig og dialogbaseret ledelse, hvor opfølgning på den enkeltes indsats og konstruktiv feedback er en naturlighed hos os.
Vi arbejder målrettet på at beholde ældre medarbejdere så længe som muligt og tilpasser deres arbejdstid efter deres ønsker.
Hver måned kårer vi Månedens Severiner: Alle medarbejdere stemmer på en god kollega, som fortjener at blive fremhævet. Herudover måles medarbejdertrivselen hvert år.
Vi støtter minimum ét velgørenhedsprojekt hvert år og har siden 2017 støttet Danske Hospitalsklovne gennem diverse tiltag. Vi donerer bl.a. 1 kr. til Danske Hospitalsklovne for hver kilometer, man løber, både hvis man er medarbejder eller gæst på Severin. Det er godt for sammenholdet, sundheden, og sidst men ikke mindst går det til en god sag.
Vi har et fitnessrum, som kan benyttes af alle, og massageordning og sundhedsforsikring som dækker vores medarbejdere.
* Social Kapital = at opbygge og udnytte stærke relationer som kan gavne kvalitet og effektivitet – og samtidig styrke trivsel og godt arbejdsmiljø på Severin.